Khamis, 8 Mac 2012

STRETCHMARK ada?..malunyaa suami tengok!


oooooooh tidaaaak!!..stretchmark banyak nya! Hapuskan ia! jom!

Mungkin sebagian besar dari pembaca sudah mengerti apa itu stretch mark, awamnya stretch mark adalah garis-garis putih yang terdapat pada beberapa tempat seperti perut, payudara, paha, lengan, punggung. Secara medisstretch mark disebut 'striae' dan muncul akibat kulit merengang dalam waktu singkat sehingga kulit kehilangan elastisitinya (tahap kekenyalan) 

Kulit terdiri dari tiga lapisan, lapisan paling dalam disebut subcutaneous, lapisan tengah dermis dan yang paling luar epidermis. Terjadinya stretch mark adalah pada lapisan dermis. Lapisan ini dipenuhi dengan pembuluh darah, sebenarnya lapisan ini terbuat dari jaringan elastis, namun bila tubuh membesar dalam waktu singkat, saraf ini akan melemah dan akhirnya pecah akibat kulit yang menipis.

Pada awalnya ibu2 akan menemukan garis kemerahan atau keunguan pada permukaan kulit. Lama kelamaan warna itu akan berubah menjadi garis-garis berwarna putih.

Stretch mark banyak terdapat pada wanita berkulit gelap karena mereka lebih banyak memproduksi melamin. Walaupun stretch mark tidak bisa dihilangkan namun bisa diminimalisir dengan mengonsumsi banyak air, buah atau sayur. Mengoleskan krim yang mengandung pelembab atau collagen kulit juga tidak cukup berkesan sebenarnya.


                                     Pregnancy / 33 Weeks
This stretch mark picture was taken in the 33rd week of pregnancy. Take notice of the stretch marks around the center of her stomach, as well as on the outer edges. This was the mother’s first baby, which is most likely why she didn’t try to prevent the stretch marks. She had no previous experience and wasn’t sure what to expect.
This is why it’s best to find the right stretch mark prevention routine. If you can help it, preventing them from happening in the first place is the best form of treatment. Although, if you do already have them, a PREMIUM BEAUTIFUL CORSET is a great choice to help tone down and remove them.

untuk ibu-ibu yang baru pertama kali mengandung, perut yang memboyot besar ni sudah pasti memberi regangan pada kulit. krim saja tak cukup..kadang2 tak nampak tau stretchmark ni ms mengndung, jadi kebanyakan mummy tak sapu pun krim..lepas bersalin..baru nampak..

reader, bukan ibu mengandung saja yg boleh ada..malah org2 yang xda masalh obesiti atau tidak mengandung pun boleh ada tau. contohnya di kawasan punggung (psst..suami/bakal suami anda lagi senang nampak..malu tau..sbb tu diorg suka tgk model..pungung cantik dan licin..gebu pulak tu!)
   
di kawasan punggung..stretchmark +cellulite(kulit menggerutu)
stretchmark di pinggang n abdomen
di kawasan tepi ketiak pun ada..
bukan orang yang gemuk saja yg ada tau..

cukuplah tu contoh2 gambar yg saya tunjukkan..kalau nak tunjuk semua, sangat banyak tau..dulu saya pun ada di kawasan punggung, sekarang dah makin licin. Suami pun suka =)

Stretchmark ni pembaca sekalian, sebenarnya tak ramai yg nak bertanya tentangnya, nk kongsi ngn kawan2 pun malu..masa remaja, masih anak dara pun dah boleh nampak tau. selulit (keadan kulit yg menggerutu di kawasan seperti pinggul, paha, abdomen atau lengan) pun sama. JAdi saya amat memahami masalah wanita tentang hal ini. Ada yang berpendapat guna produk krim atau sapu minyak..contohnya cocoa butter la..dan sebagainya kan..tapi tak semua berhasil.

Saya mengenali PB semasa saya remaja, dan menyimpan impian utk memilikinya...sekarang dah kerja baru dapat beli tau..tak rugi..bila kita pakai PB, ibarat kita dapat satu pakej penuh rawatan kesihatan untuk seluruh badan...yg plg penting kat cni, rawatan uktuk KULIT. material pd PB dan teknologi infra red di dalamnya yg merawat kulit kita seperti masalah kulit kusam , stretchmark, selulit dan sebagainya... banyak testimonial saya dapat...dari kawan2 yg guna PB semuanya mengakui KEBERKESANAN PB..

JADI..PREMIUM BEAUTIFUL...is the best way!

why?

sbb ia tak akan pernah abis mcm krim...pakai lama mana pun, kalo PB rosak..boleh ditukar dan diperbaiki..
PERCUMA!

sbb ia LIFETIME WARRANTY..

kalo  anda guna krim..ber"tong'2 pun tak tentu sembuh lagi masalah kulit kawan2 hehe..kan..kan..

hubungi saya segera

saimma 0124145595
atau email: ammi_daffodils@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan